۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۲۱۶۴

بستن دهان منتقد به سبک پزشکیان | مشاجره با نمایندگان درباره شفافیت

بستن دهان منتقد به سبک پزشکیان | مشاجره با نمایندگان درباره شفافیت
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب میکروفون یک عضو فراکسیون روحانیت را در هنگام سخنرانی قطع کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، امروز یکشنبه هفتم مهرماه سال ۹۸ در جریان بررسی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی صحن علنی پارلمان دچار تشنج شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در خانه ملت در موافقت با طرح مذکور ضمن استناد به سخنان اخیر حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: اتفاقی که در دهه محرم توسط یکی از خطبا در مورد عدم رأی مجلس به شفافیت آرا افتاد، از نظر من اقدامی بجا بود، چرا که ما نباید حفاظ شیشه‌ای برای خود ایجاد کنیم.

وی افزود: این حق مردم است که بدانند ما چگونه رأی می‌دهیم، البته من به ادبیات و شیوه بیان این سخنران کاری ندارم، اما باید توجه کنیم که ما به وسیله مردم هویت پیدا کردیم و ما وکیل آن‌ها هستیم و این حداقل حق مردم است که بدانند وکلای آن‌ها به کدام موضوع چه نظری می‌دهند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تأکید کرد: اگر ما به جای وکیل ملت بودن، وکیل دولت باشیم، خیانت است و این حق مردم است که از ما انتقاد کنند.

گفتنی است در همین زمان مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت با انتقاد از حجت الاسلام آزادیخواه بیان داشت که وی خارج از موضوع صحبت می‌کند. پس از این اظهارنظر پزشکیان حجت الاسلام آزادیخواه هنگامی که دلایل موافقت خود با طرح را ارائه می‌داد بار دیگر با تذکری جدید از سوی پزشکیان مواجه شد که وقت وی به پایان رسیده است.

پس از آن که میکروفون حجت الاسلام آزادیخواه از سوی پزشکیان قطع شد، وی برای اعتراض خود را به جایگاه هیأت رییسه رساند که دوباره با برخورد شدید نایب رییس مجلس مواجه شد.  

گفتنی است حجت الاسلام ذوالنور رییس فراکسیون روحانیت پارلمان نیز در حمایت از عضو فراکسیون متبوع خود درخواست تذکر داد که درخواست وی نیز از سوی پزشکیان به صورت مکرر رد شد. /۸۵۶/
ارسال نظرات